The Ultimate Driving Machine е отново в играта. Този лозунг най-кратко и точно определяше какво означава "тройката" на BMW повече от 30 години.
През 2006 г. германците преминаха на слогани и всичко напоследък започва с "JOY". Миналата година от компанията се върнаха към корените си и си припомниха онези забравени три думи. Макар и да не ги изкрещяха с пълен глас, те вече дава резултат. Последното шесто поколение на 3-та серия има в гените си Ultimate Driving Machine съзнание, облечено в лицето от 21-ви век.
Галерия на новото поколение BMW 3-та серия.
В историята често има периоди, в които хората почти докосват съвършенството. И точно тогава, когато сме най-близо, то се отдалечава, карайки ни да осъзнаем, че няма такова нещо като съвършенство в този живот. Минава време и забравяме как сме стигнали близо до него, тръгваме в друга посока и се губим. Когато успешната формула отново бъде пренаписана, макар и с ново лице, всичко започва от начало.
Новата 3-та серия минава покрай теб, представяйки силует с еволюирал дизайн. В него няма революция. Голямата промяна е връщането на отличителните черти в лицето. Общата визия е по-агресивна и вече се забелязва спомена за онази печеливша формула. Иска се обаче още малко време, докато видим онзи обърнат остър нос, с който старите "акули" властваха до средата на 80-те години на миналия век.
Новите "бъбреци" са смело решение, особено страничната им част, която се вижда и в профил, подобно на култовото BMW 2002 от 60-те. С докосването им до фаровете от Мюнхен пускат мост между историята и бъдещето си в лицето на концептуалния модел i8. Размерите обаче вече са несъпоставими. Изисква го пазарът и нищо на света не може да се бори с негово величество клиента.
Старата джобна ракета E21 - примерно с хромиран надпис 323i на багажника, вече е само избледняващ спомен в съзнанието на заклетите фенове на компанията. В купето шофьорът сяда в добре познатата атмосфера, хваща волана и отива да се забавлява. За пътниците отзад обаче има повече място от всякога. С подобен простор преди няколко поколения можеше да се похвали 5-та серия, а не компактният седан на баварците, чиято сила не беше там.
Новото BMW 3-та серия ти дава целия комфорт, простор и удобства на пътя и прави пътуването забавление. С натискането на бутон с надпис "Sport" се превръща в онази Ultimate Driving Machine, която очакваш да караш. И това е така без значение с кой двигател си избрал да живееш. Новото шаси предлага по-голямо междуосие и по-широка следа на предния и задния мост. Базата, на която M GmbH подразделението на BMW ще създаде новото поколение М3, е може би най-добрата в последните 20 години. При сериозно натоварване на писта и борба с конуси окачването започва да разкрива пълния си потенциал.
Ако се увличате по карането по пътища с много завои в планината или дори ходите на писта за удоволствие и имате интерес към новата 3-та серия, трябва да я вземете с "Адаптивно М окачване". При него купето седи по-ниско с 10 милиметра, а електронно регулируемите амортисьори и променящата характеристиките си кормилна система го правят още по-директно.
По време на пътуване сензори постоянно събират данни и в зависимост от ситуацията и профила на пътя управляват клапаните в амортисьорите на адаптивното М окачване. Това се извършва индивидуално за всяко колело, което гарантира оптимално поведение на пътя по всяко време. Така електронният блок адаптира параметрите на амортисьорите към профила на пътя и ситуацията при шофиране. Разбира се, нещата могат да бъдат в наши ръце и сами да променяме настройките на окачването към по-спортни характеристики. За всичко това помага и перфектното разпределение 50:50 на масите между двата моста.
Вече не е новина, че всички двигатели в новата BMW 3-та серия са с принудително пълнене от един или два турбокомпресора. Бензиновата гама включва новия четирицилиндров турбо двигател с работен обем от два литра, който се предлага в две версии. Първата разполага с 184 кс при 5000 обр и 270 Нм въртящ момент на разположение още при 1250 обр. Втората е с 245 кс при 5000-6500 обр и 350 Нм въртящ момент отново при 1250 обр. Ускорението на 320i от място до 100 км/ч е 7.9 сек., а при 328i е 5.9 сек., постигнати с механичната скоростна кутия. Средният разход при 320i e 6.1 и 6.3 л/100 км за 328i с 245 кс. Данните са за автомобили, оборудвани с осемстепенната автоматична скоростна кутия.
Топ версията засега е 335i. Тя е с добре познатия и печелил куп награди редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор. Мощността му е 306 кс при 5800 - 6000 обр, а въртящият момент 400 Нм, които започват да теглят здраво малко след празен ход при 1200 обр. Тук разходът е 7.2 литра на 100 км в комбиниран цикъл, отново с подобряващата икономията автоматична трансмисия.
Дизеловите "тройки" включват 316d, 318d, 320d и 320d EfficientDynamics. Всички са оборудвани с двигател с два литра работен обем и в различните му версии мощността е съответно: 116 кс и 260 Нм, 184 кс и 380 Нм и 163 кс и 380 Нм. Средният разход варира от най-ниския за 320d EfficientDynamics - 4.1 л/100 км до 4.4 л/100 км за останалите версии.
Базовите цени на новото BMW 3-та серия стартират от 56 990 лв. за 316d и стигат до 84 400 лв. за флагмана 335i.