BMW направи премиера на M6 Coupe (снимки + видео)

share

След като BMW представи преди по-малко от месец дългоочакваното M6 Coupe в Мюнхен, вчера по време на автомобилното изложение в Женава се състоя и световната премиера на модела.

Най-горещата версия на голямото купе на баварците се появи първо като купе, като се очаква днес да изгрее и звездата на роудстър версията. Цената на модела на германския пазар стартира от 123 600 евро.

Видео и Галерия от представянето на BMW M6 Coupe в Женева.

Промените в сравнение с предишното поколение са значителни. Освен замяната на атмосферния 5.0-литров агрегат с новият турбо мотор, М6 е пораснало както на размери, така и на тегло. Моделът е с почти 150 кг по-тежък от предишното поколение, но от BMW успокояват, че новият агрегат е настроен така, че да се справи с негативите на повишеното тегло. Баварците са предвидили това и са използвали карбон и композитни материали за покрива, броните и задния капак, както и алуминиеви панели за вратите, за да се ограничи тежестта на спортното купе.

BMW M6 Coupe е оборудван с 4.4-литров V8 двигател с два турбокомпресора. Максималната мощност от 560 кс е на разположение от 6000 до 7000 об/мин, а двигателят продължава да върти до 7200 об./мин. Въртящият момент е 680 Нм и се постига между 1500 и 5750 об/мин. Всичко това означава, че диапазонът на оборотите, достъпни в новите модели за генериране на максимална мощност, е почти три пъти по-широк от този на двигателя, задвижващ предшествениците им.

BMW M6 Купе: Ускорение 0 - 100 км/ч: 4.2 сек., 0 - 200 км/ч: 12.6 сек. Максимална скорост: 250 км/ч, 305 км/ч с M Driver пакет. Новият турбо агрегат, освен че компенсира по-високото тегло на купето, предлага и значително по-добра консумация на гориво. Средният разход, който BMW предвижда, е 9,9 литра на 100 км, а CO2 вредните емисии са: 232 г/ км в ЕС тестови цикъл, стандарт EU5.

Външният вид е повече от впечатляващ. Интересен факт е, че промените в дизайна между цивилната шестица и М версията са по-скоро функционални. Например дълбокият преден спойлер има основна цел да насочва колкото се може повече въздух към двигателя. Същата е и задачата на двата странични въздуховода в двата края на специалната предна броня. Към това можем да добавим и дифузьор, четири ауспуха и 19-инчови джанти.

Преработено е и окачването на стандартната шестица, за да може спортната версия да има по-директно и прецизно управление на пътя. За по-неопитните шофьори са предвидени специално калибрирани ABS, DSC, CBC, DBC и всякакви други електронни ангели-хранители, следящи за безопасността. За първи път М6 ще се предлага и с карбоново-керамични дискове на спирачките.

Водещи новини

Още новини